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Schuetz, Thomas-Lexikon, 2. Aufl. (1895): iuramentum

iuramentum

Schwur, Eid: assumitur autem divinum nomen ab homine . . . per modum iuramenti ad propria verba confirmanda, th. II. II. 89 pr.; vgl. ib. 1-10; iuramentum habet quandam habitudinem ad res sacras, inquantum scilicet est quaedam contestatio facta per aliquid sacrum, et secundum hoc dicitur, iuramentum esse sacramentum, ib. III. 60. 1 ad 3; vgl. 3 sent. 39. 1. 1 c; Hebr. 6. 4.

Arten des iuramentum sind: 1. iuramentum assertorium & i. promissorium (th. II. II. 89. 1 c & 7 c; 3 sent. 39. 1. 3. 1 c & 4 ad 4) = der Bekräftigungs- und der Versprechungseid (divinum autem testimonium quandoque inducitur ad assecundum praesentia vel praeterita, et hoc dicitur iuramentum assertorium; quandoque autem inducitur divinum testimonium ad confirmandum aliquid futurum, et hoc dicitur iuramentum promissorium, th. II. II. 89. 1 c). 2. i. fidelitatis (quodl. 1. 8. 15 c). = der Eid der Treue. 3. i. illicitum sive iniustum & i. licitum (th. II. II. 89. 2 ob. 1-3 & c & 3 c; 4 sent. 28. 1. 1 ad 1; quodl. 12. 14. 21 c) = der unerlaubte oder ungerechte und der erlaubte Eid. 4. i. incautum (th. II. II. 89. 3 c) = der unvorsichtige Eid. 5. i. iniustum, → i. illicitum. 6. i. licitum, ≈ . 7. i. mendax sive perversum (ib.; 3 sent. 39. 1. 4 ob. 5) = der lügenhafte oder verkehrte Eid, m. a. W. der Meineid. 8. i. perversum, → i. mendax. 9. i. promissorium, → i. assertorium. 10. i. solemne (3 sent. 39. 1. 5. 1 c) = der feierliche Eid.