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Schuetz, Thomas-Lexikon, 2. Aufl. (1895): animus

animus

a) Geist, Verstand, d. i. der vernünftige Teil der menschlichen Seele (vgl. pars animae unter pars sub a): liberatur humanus animus ab errore, th. I. 1. 9 ad 3; motus liberi arbitrii (← sub a) est motus animi, ib. I. II. 113. 8 ad 3; quando animo, id est rationi, dominatur, ib. III. 15. 4 c; contra communes animi conceptiones (Begriffe), 4 sent. 44. 2. 2. 3 ob. 1.

Zu conceptio animi → conceptio sub c; zu libertas a. → libertas sub a; zu verbum a. sinu cogitatum → verbum sub a; zu virtus purgati a. → virtus sub e; zu vitium a. → vitium sub b.

b) Gemüt, d. i. das sinnliche Begehrungsvermögen: medici aliquas affectiones animi per pulsum cognoscere possunt, th. I. 57. 4 c; cum quadam scilicet concitatione animi, ib. 82. 5 ad 1; motus animi, quos Graeci πάθη . . . vocant, ib. I. II. 22. 2 a; animus hominis dicitur per delectationem magnificari seu dilatari, ib. 33. 1 c; anxietas, quae sic aggravat animum, ib. 35. 8 c; vgl. ib. 37. 2 ob. 1; 113. 2 c; mente rationabilia, animo passiva, cg. II. 90; vgl. ib. III. 109; ad removendum hominis animum a crudelitate, ib. III. 112.

Zu motus a. → motus sub b; zu passio a. → passio sub b; zu remissio a. → remissio sub a.

Austeritas animi & moderatio a. (th. II. II. 157. 3 ad 1) = die Strenge oder Härte und die Milde oder Sanftheit des Gemütes.

c) Mut: animus militis convertitur ad quaerendam victoriam, th. I. II. 109. 6 c; in sensitivo appetitu est desiderium et animus, ib. II. II. 129. 1 ob. 1.

d) Absicht: non aliquo animo malignandi, sed potius intendentes ad bonum, th. II. II. 38. 1 ob. 3; solo animo repellendi iniuriam, ib. 41, 1 c.