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Schuetz, Thomas-Lexikon, 2. Aufl. (1895): non

non ens

nicht seiend, Nicht-Seiendes, und zwar sowohl in der logischen, als in der ontologischen Bedeutung dieser Wörter, der Gegensatz zu ens (←): quidquid est praeter ens, est non ens, 1 phys. 6 b; vgl. ib. 15 d; non ens dicitur tripliciter . . . Uno modo dicitur ens et non ens secundum compositionem et divisionem propositionis, prout sunt idem cum vero et falso, et sic ens et non ens sunt in mente tantum, ut dicitur in VI. Metaphys. (4, 1027. b. 25 sqq.) . . . Alio modo dicitur non ens, quod est in potentia (im Zustande der Möglichkeit), secundum quod esse in potentia opponitur ei, quod est esse in actu (im Zustand der Wirklichkeit) simpliciter . . . Tertio modo dicitur non ens, quod est in potentia, quae non excludit esse in actu simpliciter, sed esse actu hoc, sicut non album dicitur non ens et non bonum, 5 phys. 2 f; vgl. th. I. 14. 9 c; 16. 7 ad 4; verit. 3. 4 ad 6; 6 met. 2 a.

Das ontologische non ens ist gemeint, wenn es heißt: Dicitur enim non ens tripliciter. Uno modo, quod nullo modo est, . . . Alio modo dicitur non ens ipsa privatio, quae consideratur in aliquo subiecto . . . Tertio modo dicitur non ens ipsa materia, quae, quantum est de se, non est ens actu, sed ens potentia, 12 met. 2 g.

Arten des non ens im ontologischen Sinne des Wortes sind: 1. non ens omnino sive purum sive simpliciter (pot. 3. 4 c; verit. 27. 3 ad 9; 1 phys. 9 a & b; 1 gener. 8 c) = das überhaupt oder einfachhin Nicht-Seiende (quod nullo modo est, verit. 3. 4 ad 6). 2. n. per se & n. secundum accidens (1 phys. 15 b) = das an und für sich und das mit Bezug auf ein nebenbei zukommendes Nicht-Seiende (materia est non ens secundum accidens, sed privatio est non ens per se; hoc enim ipsum, quod est infiguratum, significat non esse, sed aes non significat non esse, nisi inquantum ei accidit infiguratum, ib.). 3. n. purum, → n. omnino. 4. n. secundum accidens, → n. per se. 5. n. simpliciter, → n. omnino.