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Schuetz, Thomas-Lexikon, 2. Aufl. (1895): oculus

oculus

Auge im allgemeinen Sinne des Wortes: oculus, cum sit instrumentum visus, significat apprehensivam potentiam, th. I. II. 12. 1 ob. 1; intentio nominatur oculus metaphorice, non quia ad cognitionem pertineat, sed quia cognitionem praesupponit, per quam proponitur voluntati finis, ad quem movet, sicut oculo praevidemus, quo tendere corporaliter debeamus, ib. ad 1.

Zu concupiscentia oculorum → concupiscentia sub b. Ictus oculi (1 Cor. 15. 52) = der Augenaufschlag oder der Augenblick (si in ictu oculi intelligitur tantum apertio palpebrarum, quae fit in tempore perceptibili, . . . Si vero in ictu oculi intelligitur ipse subitus contuitus oculi, et qui fit in instanti, ib.).

Arten des oculus im allgemeinen Sinne des Wortes sind: 1. oculus carnis sive corporalis & o. in anima sive intellectualis sive spiritualis (th. III. 76. 7 c; cg. III. 118; verit. 10. 9 ob. 6 c; 22. 13 ob. 1) = das fleischliche oder körperliche Auge (quo ista temporalia videntur, verit. 10. 9 ob. 6 c) und das Auge der Seele oder das übersinnliche und geistige Auge (oculus in anima est ratio vel intellectus, ib. 22. 13 ob. 1). 2. o. corporalis, → o. carnis. 3. o. in anima, ≈ . 4. o. intellectualis, ≈ . 5. o. intelligentiae & o. rationis (ib. 10. 9 ob. 6 c & ad 6 s. c.) = das Auge des intuitiven (quo Deus inspicitur, ib. ob. 6 c) und das des diskursiven Erkennens (quo intelligibilia creata cognoscuntur, ib.). 6. o. rationis, → o. intelligentiae. 7. o. spiritualis, → o. carnis.