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Schuetz, Thomas-Lexikon, 2. Aufl. (1895): beatus

beatus, a, um

a) selig, glückselig: non ergo angeli in sua creatione fuerunt beati, th. I. 62. 1 a; fama nullo modo potest facere hominem beatum, ib. I. II. 2. 3 ad 2; beati dicuntur aliqui in hac vita vel propter spem beatitudinis adipiscendae in futura vita, . . . vel propter aliquam participationem beatitudinis secundum aliqualem summi boni fruitionem, ib. 5. 3 ad 1.

Hier ist zu unterscheiden: 1. beatus participative & b. per essentiam suam (cg. I. 102) = glückselig durch Teilnahme an eines andern Glückseligkeit und glückselig durch die eigene Wesenheit oder durch sich selbst. 2. b. per essentiam suam, → b. participative. 3. b. secundum quid & b. simpliciter (th. I. 26 pr.; 2 sent. 4. 1. 1 ad 1; verit. 13. 2 ob. 4 & c) = beziehungsweise oder in gewisser Hinsicht und einfachhin oder schlechtweg glückselig. 4. b. simpliciter, → b. secundum quid.

b) selig, glückselig im Himmel: scientia Dei et beatorum, th. I. 1. 2 c; sicut omnes beati, ib. 9. 2 ob. 2; quod beati Dei essentiam videant, ib. 12. 1 c; qui per assimilationem ad beatitudinem ipsius beati dicuntur, ib. 26. 2 c; quod sit locus beatorum, ib. 66. 3 c.

Zu cognitio beata → cognitio sub b; zu contemplatio b. → contemplatio; zu dilectio b. → dilectio sub a; zu fruitio b. → fruitio; zu intellectus b. → intellectus sub c; zu scientia b. → scientia sub b; zu virgo b. → virgo; zu visio b. → visio sub a; zu vita b. → vita sub a.