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Schuetz, Thomas-Lexikon, 2. Aufl. (1895): benevolentia

benevolentia

Wohlwollen: benevolentia proprie dicitur actus voluntatis, quo alteri bonum volumus, th. II. II. 27. 2 c; benevolentia est simplex actus voluntatis, quo volumus alicui bonum, etiam non praesupposita praedicta unione affectus ad ipsum, ib.; ad eas (sc. rationales creaturas) proprie benevolentia est, ib. 1. 20. 2 ad 3; vgl. cg. I. 91; 9 eth. 5 a-h.

Über das Verhältnis der benevolentia zur beneficentia heißt es: beneficentia et benevolentia non differunt, nisi sicut actus exterior et interior, quia beneficentia est executio benevolentiae, th. II. II. 31. 4 c.

Zu amor benevolentiae → amor sub a.

Benevolentia non habet distentionem et appetitum (ib. 27. 2 c; 9 eth. 5 c), die Übersetzung der aristotelischen Stelle: οὐ γὰρ ἔχει (sc. ἠ φίλησίς) διάτασιν οὐδ᾽ ὄρεξιν (Eth. Nic. VIII. 5, 1166. b. 33) = das Wohlwollen hat keine Ausstreckung oder Hinneigung (id est aliquem impetum inclinationis, th. II. II. 27. 2 c) und kein (sinnliches) Begehren (id est passionem in appetitu sensitivo, quae animum suo impetu distendit quasi cum quadam violentia ad aliquid movens, 9 eth. 5 c), m. a. W. das Wohlwollen ist mit keinem Affekt verbunden, sed ex solo iudicio rationis homo vult bonum alicui, th. II. II. 27. 2 c.