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Schuetz, Thomas-Lexikon, 2. Aufl. (1895): unio

unio

Einigung, Vereinigung (vgl. unire), synonym mit unitio (←), der Gegensatz zu discretio (← sub b): unio importat (bedeutet) relationem quandam, th. III. 2. 8 c; unio importat coniunctionem aliquorum in uno, ib. 9 c; Deus movet omnia ad unionem, cg. I. 91.

Über den Unterschied zwischen unio & assumptio heißt es: prima differentia assumptionis et unionis est, quod assumptio est actio vel passio; unio autem est relatio tantum, quamvis unitio etiam sit actio. Secunda differentia est, quia assumptio dicitur per comparationem ad terminum, a quo separatur vel accipitur, secundum quod uniendum est; sed unio dicitur per comparationem ad terminum vel effectum coniunctionis, qui est esse unum. Et inde sumitur tertia differentia, quod uniens est unitum, quia unitum significatur, secundum quod iam factum est unum, assumptum autem, secundum quod est in via ad hoc, et ideo assumens non est assumptum. Quarta differentia est, quia assumptio determinat id, ad quod fit coniunctio, secundum quod dicitur assumptio quasi ad se sumptio, unio autem non; et ideo, quicumque facit coniunctionem, potest dici unire, non autem potest dici assumere, nisi sibi coniungat . . . Quinta differentia est, quod unio, quantum est de se, aequaliter respicit utrumque extremorum, assumptio autem non, immo requirit esse fixum et stans in uno, ad quod aliud trahatur, 3 sent. 5. 1. 1. 3 c.

Zu gratia unionis → gratia sub b.

Arten der unio sind: 1. unio accidentalis sive per accidens sive secundum accidens & u. per se sive secundum essentiam sive naturae sive in natura sive secundum naturam (th. III. 2. 1 c & 6 c; 6. 5 ad 3; cg. IV. 37 & 39) = die nichtwesentliche und die wesentliche Vereinigung. 2. u. affectiva sive affectualis sive affectus sive secundum affectum & u. realis sive secundum rem (th. I. II. 14. 3 ad 4; 25. 2 ad 2; 28. 1 c & ad 2; III. 50. 2 c; cg. III. 117; IV. 34) = die Vereinigung dem Affekte oder Verlangen nach (quae quidem unio consideranda est ex apprehensione praecedente, nam motus appetitivus sequitur apprehensionem, th. I. 28. 1 c) und die der Sache nach stattfindende Vereinigung. 3. u. affectus, → u. affectiva. 4. u. amoris (3 sent. 27. 1. 1 ad 5) = die durch die Liebe bewirkte Vereinigung. 5. u. condignativa sive dignativa & u. consentanea sc. in Christo (4 sent. 49. 4. 3 c) = die sich (für Christus) geziemende (qua humana natura unitur divinae, ib.) und die (mit ihm) übereinstimmende Vereinigung (qua unitur Deo per connexionem amoris, ib.). 6. u. congregatorum se superficialiter tangentium & u. continuorum (3 sent. 27. 1. 1 ad 5) = die Vereinigung der sich oberflächlich Berührenden und die der in sich Zusammenhängenden. 7. u. consentanea, → u. condignativa. 8. u. continuorum, → u. congregatorum se superficialiter tangentium. 9. u. dignativa, → u. condignativa. 10. u. exigitiva (ib. 6. 2. 3 ad 4) = die erforderliche Einheit. 11. u. in hypostasi sive secundum hypostasim sive in substantia sive substantialis sive secundum subsistentiam sive in supposito & u. in persona sive secundum personam sive personae sive personalis (th. I. II. 28. 1 ad 2; III. 2. 3 c & 6 c; 6. 5 ad 3; 50. 2 c; cg. IV. 38, 39 & 43; 3 sent. 1. 2. 1 ad 4 & 6 exp.) = die Vereinigung der Einzelsubstanz oder der Substanz und die der Person nach. 12. u. in natura, → u. accidentalis. 13. u. in persona, → u. in hypostasi. 14. u. in substantia, ≈ . 15. u. in supposito, ≈ . 16. u. naturae, → u. accidentalis. 17. u. naturalis & u. non naturalis (th. I. 60. 4 c & 5 ob. 1; cg. IV. 34) = die natürliche oder naturgemäße und die nicht natürliche oder nicht naturgemäße Vereinigung. 18. u. non naturalis, → u. naturalis. 19. u. per accidens, → u. accidentalis. 20. u. per modum commensurationis, u. per modum confusionis & u. per modum commixtionis (th. III. 2. 1 c) = die Vereinigung nach Weise eines richtigen Verhältnisses (quae scilicet est cum ordine, ib.), die nach Weise des bloßen Gemisches (quae scilicet est sine ordine, ib.) und die nach Weise der chemischen Verbindung. 21. u. per modum commixtionis, → u. per modum commensurationis. 22. u. per modum confusionis, ≈ . 23. u. per se, → u. accidentalis. 24. u. personae, → u. in hypostasi. 25. u. personalis, ≈ . 26. u. realis, → u. affectiva. 27. u. secundum accidens, → u. accidentalis. 28. u. secundum affectum, → u. affectiva. 29. u. secundum essentiam, → u. accidentalis. 30. u. secundum naturam, ≈ . 31. u. secundum personam, → u. in hypostasi. 32. u. secundum rem, → u. affectiva. 33. u. secundum subsistentiam, → u. in hypostasi. 34. u. similitudinis (ib. I. II. 28. 1 ad 2) = die Vereinigung (mit etwas) durch Ähnlichkeit (mit ihm); vgl. ib. 27. 3 c. 35. u. substantialis, → u. in hypostasi.