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Schuetz, Thomas-Lexikon, 2. Aufl. (1895): conversio

conversio

a) Umdrehung, Umkehrung, Umwendung, Wende: admirantur circa conversiones solis, quae sunt duae, 1 met. 3 g; non semper recipitur (gibt es eine) conversio, th. I. 36. 3 ad 4; non recipitur conversio aequalitatis et similitudinis, ib. 42. 1 ad 3; conversio non semper significat motum, dicuntur enim circulares figurae conversae id est ad omnem partem versae, 2 cael. 21 d; post conversiones id est post solstitium, 2 meteor. 9 d.

b) Umwandlung, Umänderung, synonym mit immutatio (← sub b), mutatio und transmutatio (← sub a): caro dicitur deificata non per conversionem, sed per unionem ad Verbum, th. III. 2. 1 ad 3; de conversione panis et vini in corpus et sanguinem Christi, ib. 75 pr.; fieri conversionem in invicem, cg. IV. 31; vel per motum localem, vel per conversionem, ib. 62; conversio aquae in vinum, 2 sent. 18. 1. 3 ad 4; vgl. 4 sent. 17. 1. 5. 1 c.

Als Arten der conversio sind hier anzuführen: 1. conversio circularis sive mutua (2 anal. 12 a; 10 met. 6 f) = die kreisförmige oder wechselseitige Umwandlung, welche dann stattfindet, dum a primo generato devenitur ad ultimum et ab ultimo reditur ad primum, non idem numero, sed idem specie, 2 anal. 12 a. 2. c. formalis & c. substantialis (th. III. 75. 4 c; cg. IV. 63; 4 sent. 11 div. & 1. 3. 3 ad 3) = die formale und die substanziale Umwandlung, m. a. W. die Umwandlung, bei welcher nur die Form eines Dinges, nicht aber auch seine Materie (omnis conversio, quae fit secundum leges naturae, est formalis, th. III. 75. 4 c), und diejenige, bei welcher tota substantia huius convertitur in totam substantiam illius, ib.; vgl. transubstantiatio. 3. c. miraculosa sive supernaturalis & c. naturalis (ib.; 4 sent. 8. 2. 3 ad 2; 11. 1. 3. 1 c & 3 ob. 1 & ad 3) = die wunderbare oder übernatürliche und die natürliche Umwandlung (quae fit secundum leges naturae, th. III. 75. 4 c). 4. c. mutua, → c. circularis. 5. c. naturalis, → c. miraculosa. 6. c. perfecta (4 sent. 11. 1. 4 ob. 2 & ad 2) = die vollkommene oder vollständige Umwandlung. 7. c. substantialis, → c. formalis. 8. c. successiva (ib. 3. 2 ob. 2 & a) = die allmählich stattfindende Umwandlung, der Gegensatz zu c. subita sive instantanea d. i. der im Nu statthabenden Umwandlung. 9. c. supernaturalis, → c. miraculosa.

c) Hinwendung, Hingewendet-Sein, der Gegensatz zu aversio: per conversionem ad bonum, th. I. 62. 1 ad 3; per conversionem ad Deum, ib. 2 a; triplex est conversio in Deum. Una quidem per dilectionem perfectam, quae est creaturae iam Deo fruentis, . . . Alia conversio est, quae est meritum beatitudinis, . . . Tertia conversio est, per quam aliquis praeparat se ad gratiam habendam, ib. ad 3; per conversionem ad ea, ib. 89. 1 c; per conversionem ad phantasmata, ib. I. II. 67. 2 ad 1; mundi conversio ad fidem christianam, cg. I. 6; conversio nostra ad Deum, ib. III. 149; conversio mentis in Deum, ib. IV. 72; vgl. mal. 2. 7 ad 1 & 9 ob. 10; 5. 4 ob. 4.

Arten der conversio in diesem Sinne sind: 1. conversio indebita (mal. 5. 4 ob. 4) = die ungehörige oder nicht sein sollende Hinwendung. 2. c. inordinata (th. I. II. 84. 1 c) = die ungeordnete oder unordentliche Hinwendung.

d) Hinwendung zu Gott, Bekehrung: conversionem Iudaeorum attribuit, th. I. 21. 4 ob. 2; dantur hominibus a Deo ad conversionem, 2 sent. 5. 2. 1 c; inducit quinque rationes inducentes ad conversionem, Is. 45.

Hierher gehört die conversio meritoria (2 sent. 5. 2. 1 c) = die bei Gott verdienstliche Bekehrung.