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Schuetz, Thomas-Lexikon, 2. Aufl. (1895): aeternitas

aeternitas

Ewigkeit: aeternitas dicitur quasi ens extra terminos, 1 sent. 8. 2. 1 c; aeternitas est interminabilis vitae tota simul et perfecta possessio, ib. ob. 1; vgl. ib. c; th. I. 10. 1 ob. 1 & c & 2 ad 1; est igitur carens principio et fine, totum esse suum simul habens, in quo ratio (Wesenheit) aeternitatis consistit, cg. I. 15; vgl. ib. II. 32 & 35; III. 61; 4 phys. 18 c; aeternitas non potest nisi Deo convenire simpliciter et absolute secundum perfectam rationem aeternitatis, 1 sent. 8. 2. 2 c; Deus est omnino extra ordinem temporis, quasi in arce aeternitatis constitutus, quae est tota simul, cui subiacet totus temporis decursus secundum unum et simplicem eius intuitum, et ideo uno intuitu videt omnia, quae aguntur secundum temporis decursum, 1 perih. 14 f; Deus, qui de aeternitatis excelso omnia respicit, Graec. 2. 10.

Über das Verhältnis zwischen aeternitas & aevum → aevum.

Zu nunc aeternitatis → nunc; zu ratio ae. → ratio sub n; zu speculum ae. → speculum sub a; zu veritas ae. → veritas sub d.

Arten der aeternitas sind: 1. aeternitas divina & ae. mundi (2 cael. 1 a; aeter.; vgl. 8 phys. 2 a-i) = die Ewigkeit Gottes und die Ewigkeit der Welt. 2. ae. mundi, → ae. divina. 3. ae. participata (th. I. 10. 2 ad 1; 1 sent. 8. 2. 2 c & ad 2; 19. 2. 1 ad 1; 2 sent. 2. 1. 1 ad 1; quodl. 5. 4. 7 c) = die (von einem Geschöpfe) teilgenommene oder (ihm) mitgeteilte Ewigkeit (vgl. th. I. 10. 2 ad 2), der Gegensatz zur Ewigkeit Gottes; vgl. 1 sent. 8. 2. 2 c.